Віртуальна майстерня - Портрет Дятленка С.М.
Сергій Миколайович Дятленко

Інтервю Сергія Миколайовича Дятленка,
головного спеціаліста департаменту загальної, середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України.

- У чому полягає Ваша робота?

- Я займаюся координуванням, організацією формування змісту освіти з дисциплін "Трудове навчання", "Креслення", "Фізкультура" та "Захист Вітчизни".

- Як Ви потрапили на цю посаду?

- Раніше я працював учителем трудового навчання та креслення у школі. Мені запропонували подати документи на конкурс на заміщення цієї посади - як ви знаєте, держслужбовців обирають на конкурсній основі.

- Що спонукало до такого вибору?

- Мої мотиви були суттєві особисто для мене, особливо зважаючи на те, що в перший час я втратив у зарплаті вполовину… Моя головна ідея була - підтримати свій предмет "Трудове навчання", дати йому новий поштовх, щоб його не "затирали". Також мене приваблювала можливість спілкування з новими цікавими і розумними людьми, чудовими спеціалістами своєї справи. І, звісно, хотілося навчитися чомусь новому.

- Якими досягненнями на цій посаді Ви могли б пишатися?

- Це розробка концепції та стратегії розвитку профільної школи трудового навчання. Зараз готуємо новий підручник… Також відстоюємо інтереси предмету "Захист Вітчизни" - була ідея, що цей предмет непотрібний, але таки вдалося його зберегти. Адже це єдиний предмет, який займається саме військово-патріотичним вихованням. Щоправда, зараз ми вже дещо його демілітаризували.

- У чому особливості Вашої роботи?

- Часті відрядження - на рік маємо більше 10 відряджень по Україні. Звісно, родина не дуже рада, особливо тривалим відрядженням. Це недолік. З іншого боку, маю можливість побачити країну і познайомитися з чудовими спеціалістами. Друга особливість - це точність у всьому, навіть у графіку роботи, де треба прийти на 9, а піти не раніше 6 вечора. Ну і третє - організованість.

- Які професійні якості повинен мати держслужбовець?

- Це залежить від напрямку його роботи. Тут, у міністерстві освіти, більшість - педагоги. Тобто, по-перше, людина повинна бути гарним спеціалістом. По-друге, повинна бути відповідальною. По-третє - організованою. По-четверте - необхідна якась ідея, мета. І, по-п'яте, готовність до самопожертви.

- Чи легко стати держслужбовцем молодій людині?

- У нашій структурі це не так легко - всі посади заміщуються на конкурсній основі, а однією з вимог є досвід роботи за фахом. В інших - легше, адже існують спеціальні програми по залученню молоді до державної служби.

- Яку б Ви могли дати пораду майбутнім держслужбовцям?

- Уважно і ретельно вибирати напрямок роботи, орієнтуватися на власну ідею, мету, мрію. І так само ретельно працювати. Якщо побачите, що це не ваше, що задоволення ви не отримуєте - краще піти. І навпаки - якщо вже ця робота вам подобається, продовжуйте працювати попри можливі складнощі.

Ірина Славінська,
спеціально для проекту
"Профорієнтація"